Aug 16, 2012

Ελληνικός και αγγλικός ορθογραφικός έλεγχος στο LibreOffice

Ο ταυτόχρονος ορθογραφικός έλεγχος (spell checking) σε πολλαπλές γλώσσες για το πρόγραμμα LibreOffice (LO) είναι μια ιστορία που πάει αρκετά πίσω στον χρόνο: πρέπει να χρησιμοποιούσα την έκδοση του πάλαι ποτέ OpenOffice 2.4 ή και νωρίτερο όπου υπήρχε η επιλογή "spell check in all languages", που με άλλα λόγια έλεγχε την ορθογραφία σε όλα τα διαθέσιμα λεξικά. Αυτή η επιλογή κάποια στιγμή (ίσως στο OpenOffice 3.0, δεν θυμάμαι ακριβώς) αφαιρέθηκε, με αποτέλεσμα να χρειάζεται το LO τη συνδρομή μας για τον προσδιορισμό της γλώσσας σε κείμενο που δεν ανήκει στο εξ ορισμού (default) του εγγράφου, ώστε τελικά να ελεγχθεί ορθογραφικά. Όλα τα παρακάτω βήματα αφορούν το Linux, αλλά πολύ πιθανά να ισχύουν και για την Windows έκδοση του LO.

Η βασική γλώσσα ορίζεται στο μενού Tools-->Options-->Language Settings-->Languages. Στην περίπτωση μου έχω ορίσει τα ελληνικά αλλά πολύ συχνά γράφω κείμενα με αρκετές αγγλικές λέξεις αλλά και αμιγώς αγγλικά.
Καθώς γράφουμε ένα κείμενο, η ενεργή γλώσσα (που συμπίπτει με την default) εμφανίζεται στην κάτω μπάρα (μπάρα κατάστασης - status bar). Προσέξτε πως η ένδειξη της ενεργούς γλώσσας δεν αλλάζει παρόλο που μπορεί αλλάξουμε γλώσσα πληκτρολόγησης και να δώσουμε κείμενο που δεν ανήκει στο βασικό (πχ αγγλικά, ισπανικά, κλπ που διαφέρει από τα ελληνικά)
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, κείμενο που δεν ανήκει στην ενεργή βασική γλώσσα να θεωρείται ανορθόγραφο και θα πρέπει εμείς να δηλώσουμε στο LO τη γλώσσα γραφής του. Για παράδειγμα, όταν ενεργή γλώσσα είναι τα αγγλικά, όταν θα γράψουμε ένα ελληνικό κείμενο θα υπογραμμιστούν ως ανορθόγραφες οι ελληνικές λέξεις και θα χρειαστεί να ορίσουμε τη γλώσσα του "λανθασμένου" κειμένου ώστε να γίνει σωστός έλεγχος.
Πρόκειται για μια εκνευριστική κατάσταση, που πρόκειται να περιγράψω πως την αντιμετωπίζω. Καταρχήν, κατεβάζω και χρησιμοποιώ πάντα την αγγλική (English US) έκδοση του LibreOffice. Πρόκειται για μια έκδοση που περιλαμβάνει αγγλικό, γαλλικό και ισπανικό λεξικό και ορθογράφο, ενώ το user interface του (μενού, βοήθεια) είναι στα αγγλικά.
Για την ταυτόχρονη υποστήριξη της ορθογραφίας ελληνικών και αγγλικών, χρησιμοποιώ το μεικτό λεξικό με την εγκατάσταση του Greek Caps English US extension. Έπειτα, ανατρέχω στη βασική γλώσσα των εγγράφων LO και την ορίζω στα ελληνικά ώστε να χρησιμοποιηθεί το extension που ανέφερα.

Κατά αυτόν τον τρόπο έχω απρόσκοπτη ορθογραφική διόρθωση και στα ελληνικά και στα αγγλικά. Μερικές σημειώσεις ακόμα:

  • αν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει το ελληνικό user interface (μενού, κλπ) του LO, μπορεί φυσικά να κατεβάσει την ελληνική έκδοση και να προσθέσει το αναφερόμενο extension ώστε να επιτύχει το ίδιο αποτέλεσμα
  • εάν πρόκειται να γράψω ένα κείμενο που είναι αμιγώς αγγλικό, τότε δεν έχω παρά να κάνω κλικ στην εμφάνιση της γλώσσας στην μπάρα κατάστασης (status bar) και να αλλάξω την ένδειξη σε English USA. Αυτό μου επιτρέπει να χρησιμοποιήσω αυτόματα κάποιες ευκολίες όπως την αυτόματη διόρθωση, ειδικά για το αγγλικό λεξικό, που περιγράφονται στο Tools-->Autocorrect options
  • Πολλές από τις διευκολύνσεις του αγγλικού λεξικού (πχ οι δυο παύλες ακολουθούμενες από το '>' να γίνουν →) είναι χρήσιμες και όταν πληκτρολογούμε ελληνικό κείμενο. Δεν έχουμε παρά να τις αντιγράψουμε και στις ελληνικές επιλογές αυτόματης διόρθωσης.

4 comments:

annonymous said...

Ευχαριστώ, Δρ Ajayi, ο σύζυγός μου επέστρεψε στο σπίτι και είμαι πολύ χαρούμενος που ενημερώνω τον κόσμο ότι ο Δρ Ajayi είναι ένας πραγματικός και γνήσιος πνευματικός άνθρωπος. Ο σύζυγός μου έφυγε από το σπίτι μετά το διαζύγιό μας και μείναμε χώρια για 3 χρόνια, αλλά τον αγαπώ ακόμα, έτσι χρησιμοποίησα τον Δρ Ajayi για να κάνω ένα ξόρκι αγάπης για να επιστρέψουμε και μέσα σε μια εβδομάδα από το ξόρκι άρχισα να βλέπω αλλαγές, για την πρώτη σε τρία χρόνια ο σύζυγός μου με τηλεφώνησε και ζήτησε συμφιλίωση και έκτοτε ζούμε ευτυχισμένοι μαζί. Επικοινωνήστε με τον Δρ Ajayi στο Viber Ή WhatsApp: +2347084887094 ή στείλτε του μέσω email: drajayi1990@gmail.com Πιστεύω ότι θα ξαναδώσει το χαμόγελο στο πρόσωπό σας.

Unknown said...

Είσαι γυναίκα που ψάχνεις τον καρπό της μήτρας, θέλεις να ακούσεις τις φωνές των παιδιών στο σπίτι σου αλλά δεν κατάφερες να μείνεις έγκυος μην ανησυχείς πια γιατί ο Δρ Ajayi θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις ένα δικό σου μωρό, αντιμετώπιζα παρόμοια κατάσταση όταν ένας άντρας μαρτυρεί πώς ο μεγάλος ξόρκι Dr Ajayi τον βοήθησε να πάρει πίσω την αγαπημένη του σύζυγο πίσω στο σπίτι μετά από 9 μήνες χωρισμού, επικοινώνησα με τον Dr Ajayi εξήγησε την κατάστασή μου, μου είπε να μην κλαίω άλλο και ετοίμασε ένα βότανο ποτό για μένα που πήρα και σε τρεις μήνες ήμουν έγκυος σε δίδυμα αγόρια, είμαι περήφανη μητέρα τώρα. επικοινωνήστε με τον Δρ Ajayi, τον ξόρκι για οποιαδήποτε κατάσταση ζωής είναι καλός άνθρωπος. Viber ή WhatsApp: +2347084887094 ή Email: drajayi1990@gmail.com

Unknown said...

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το βουντού έχει μεγαλώσει στο βαθμό που μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να κερδίσετε το λαχείο. Είδα ένα σχόλιο στο Διαδίκτυο ενός ξόρκι που λέγεται Dr Ajayi, ο οποίος με βοήθησε με ένα βουντού που με έκανε να κερδίσω το λαχείο powerball των 450.000 $. Μου είπε επίσης ότι αν είχα πάει για τα εκατομμύρια θα είχα κερδίσει και εγώ. Αλλά το πρόβλημα ήταν ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ξόρκι μόνο μία φορά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία να παίξετε δύο φορές, επειδή είναι ενάντια στο βουντού που λέει ο πνευματικός άνθρωπος. Ήμουν τόσο ευγνώμων για αυτό ήταν κάτι που ποτέ δεν πίστευα ότι θα λειτουργούσε ποτέ, αλλά σήμερα μπόρεσα να πληρώσω τα χρέη μου. Ο Δρ Ajayi είναι ένας ισχυρός πνευματικός άνθρωπος που μπορεί να σας βοηθήσει να λύσετε κάθε είδους πρόβλημα ζωής που αντιμετωπίζετε, είτε είναι φυσικό είτε πνευματικό, μπορείτε να βασιστείτε πλήρως στον Dr Ajayi. μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί του στο Whatsapp / Viber: +2347084887094 ή στο email σας: drajayi1990@gmail.com

Unknown said...

Είναι καλό να μοιράζεσαι τις ιστορίες είναι καλός άνθρωπος. και αυτός ο καλός άνθρωπος ονομάζεται DR WALE, ένας σπουδαίος άνθρωπος των λόγων του και ένας άνθρωπος που τηρεί την υπόσχεσή του. Είμαι περήφανος που ενημερώνω τον κόσμο ότι ο DR WALE βοήθησε τρία μέλη της οικογένειάς μου. Ο Δρ Γουέιλ βοήθησε τον αδελφό μου να λύσει τα προβλήματα της σχέσης του. βοήθησε επίσης τον άλλο αδερφό μου να κερδίσει μια δουλειά με συμβόλαιο που πάλευε να αποκτήσει εδώ και χρόνια. μετά βοήθησε την αδερφή μου να κερδίσει μια υπόθεση διαζυγίου στο δικαστήριο. Οπότε, αν είσαι βαθιά μπερδεμένος και χρειάζεσαι κάποιον στον οποίο μπορείς να εμπιστευτείς και να βασιστείς, ο DR WALE είναι αυτός ο άνθρωπος στον οποίο μπορείς να εμπιστευτείς και να βασιστείς. WhatsApp/Viber: +2347054019402 Ή Email: drwalespellhome@gmail.com