Mar 25, 2013

Τα πρώτα 300 άρθρα του serafeimk.blogspot.com !

Από ότι με ενημερώνει το blogger.com, με αυτό το άρθρο συμπληρώνονται 300 αναρτήσεις. Όσο περισσότερο το σκέπτομαι, τόσο περισσότερο μεγαλύτερος μου φαίνεται αυτός ο αριθμός και με γεμίζει με περισσότερη χαρά.

Ξεκίνησα το blogging σε μια ιδιαίτερη και συνάμα μεταβατική φάση στην επαγγελματική μου καριέρα. Ήταν ο Ιανουάριος του 2006 όπου είχα λάβει την απόφαση να αποχωρήσω έπειτα από αρκετά χρόνια από την Oracle Ελλάδας, έχοντας μπροστά μου καινούργιες προκλήσεις και μεγάλη αβεβαιότητα. Χωρίς ακόμα να έχει ωριμάσει μέσα μου η ιδέα του ελεύθερου επαγγελματία (freelancer) όπως θα συνέβαινε την επόμενη χρονιά, ήθελα με κάποιον τρόπο να διατηρήσω επαφή με το μεγάλο επαγγελματικό δίκτυο που είχα αποκτήσει και τις γνώσεις που είχα συσσωρεύσει με την τριβή σε διάφορα προϊόντα. Το blogging δεν ήταν ακόμα πολύ διαδεδομένο αλλά προσέφερε μια αμεσότητα στην επικοινωνία και έναν οργανωμένο, επαγγελματικό τρόπο καταγραφής εμπειριών που μου άρεσε. Έτσι, με τον εξαιρετικό συνάδελφο Κωνσταντίνο Στεριάδη (http://gr.linkedin.com/pub/constantine-steriadis/1/72a/1a4) μια ημέρα του Ιανουαρίου πριν από επτά χρόνια ξεκινήσαμε δυο blogs, ένα το προσωπικό μου (http://serafeimk.blogspot.com) και ένα δεύτερο με τον πολύ επιτυχημένο τίτλο "Thinking in SOA" (http://thinkinginsoa.blogspot.com) που όμως στην πορεία δεν συντηρήσαμε. Στην αρχή έγραφα πολύ αραιά, κυρίως για Linux και JDeveloper σε μια εποχή που:

  • το Ubuntu έκανε τα πρώτα του βήματα (είχα δοκιμάσει από δωρεάν διανομή CD-ROM το 6.04 !),
  • το SuSE ήταν πραγματικά άρτιο και συμπαγές (και προσέφερε υποστήριξη στα προϊόντα της Oracle κάτι που με ενδιέφερε πολύ)
  • δεν υπήρχαν ακόμα τα Developer guides για το ADF (ούτε φυσικά βιβλία) οπότε τα blogs και τα forums ήταν οι μοναδικοί τρόπο ανταλλαγής γνώσης.
  • το virtualization ήταν στα σπάργανα
Όταν το 2007 ξεκίνησα να εργάζομαι σαν ελεύθερος επαγγελματίας στο χώρο της Java και της Oracle (που στην συνέχεια με τις εξαγορές εξελίχθηκε σε .. σύμπαν) αισθάνθηκα καλύτερα με μια κρίσιμη αρχική επιλογή μου που είχε να κάνει με την χρήση της ελληνικής γλώσσας στο blog, καθώς με έφερνε σε αμεσότερη επαφή με την αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαι. Έχοντας πια αρκετά άρθρα στο ενεργητικό μου, το blogging εξελίχθηκε και σε μια marketing δραστηριότητα από μια άποψη, πέρα από ένα εξαιρετικά χρήσιμο σημειωματάριο λύσεων ή καταγραφής προϊόντων. Ως τεχνικός καθημερινά αντιμετωπίζω νέες προκλήσεις και (φροντίζω να) μαθαίνω νέα πράγματα τα οποία μου αρέσει να μοιράζομαι και εξίσου απολαμβάνω να τα μοιράζονται άλλοι μαζί μου μέσα από τα blogs.

Μια άλλη ιδέα που πάντα προσπαθώ να ακολουθώ αλλά συχνά καταστρατηγώ είναι αυτή της συχνότητας της αρθρογραφίας. Ακολουθώντας τις επιταγές ενός από τα πιο επιδραστικά βιβλία για consultants ("The secrets of consulting" του Gerald Weinberg) έχω σαν στόχο την έκθεση (exposure) τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, πράγμα που μεταφράζεται σε τέσσερα άρθρα τον μήνα. Αυτό θα προσπαθήσω να τηρήσω στις επόμενες 300 αναρτήσεις ! (δηλαδή στα επόμενα έξι χρόνια)

No comments: