Nov 23, 2008

Τρέχοντας το SLED σε VirtualBox

Την περασμένη εβδομάδα προχώρησα σε μια σημαντική αλλαγή στο υπολογιστικό μου περιβάλλον με αφορμή την αγορά ενός καινούργιου laptop. Ήταν μια διαδικασία κατά την οποία δοκίμασα αρκετά πράγματα, τα οποία θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας:
  1. Πρώτα από όλα χρειάστηκε να πάρω backup του περιβάλλοντος μου. Είχα αναφερθεί παλαιότερα στο πρόγραμμα dd (http://serafeimk.blogspot.com/2007/11/back-up-linux.html) για τη λήψη backup που έπαιξε θαυμάσια και στο restore.
  2. Αποφάσισα να τρέχω εφεξής όλο το προγραμματιστικό μου περιβάλλον σε virtual machines. Πιο συγκεκριμένα, ως βασική υποδομή εγκατέστησα το Ubuntu 8.10 (ως host) και με τη βοήθεια του VirtualBox κατασκεύασα δυο guest virtual machines, ένα για το SLED (για τα projects μου που τρέχουν σε Linux) και ένα σε Windows XP για τις λίγες περιπτώσεις των projects που απαιτούν Windows. H επιλογή αυτή μου επιτρέπει να παίρνω εύκολα και γρήγορα backup, να μπορώ να μεταφέρω το προγραμματιστικό μου περιβάλλον όπου χρειαστεί, και να έχω μια πλήρη εκμετάλλευση του πιο πρόσφατου hardware της μηχανής, κάτι που εξασφαλίζει το Ubuntu 8.10 ενώ αντίθετα το SLED 10, ως παλαιότερη έκδοση, ωφελείται από αυτά τα γνωρίσματα μέσω του virtualization.
  3. Για να γίνει εγκατάσταση του guest additions στο SLED, παρουσιάστηκαν προβλήματα με τους οδηγούς της οθόνης και του ποντικιού.
  1. Γι αυτό το λόγο αναγκάστηκα να εκτελέσω το πρόγραμμα εγκατάστασης του guest additions, ώστε απλά να κάνει extract τα περιεχόμενά του στο /tmp ως εξής:
    VBoxLinuxAdditions.sh --noexec --target /tmp
  2. Από τα αρχεία που προέκυψαν, δημιούργησα τα links με τις εντολές:
ln -s /tmp/vboxvideo_drv_70.so /usr/X11/lib/modules/drivers/vboxvideo_drv.so ln -s /tmp/vboxmouse_drv_70.so /usr/X11/lib/modules/input/vboxmouse_drv.so

Επειδή είχα άδεια χρήσης (license) του SLED, έκανα login στο Novell support (http://support.novell.com) και αφαίρεσα την άδεια χρήσης που ήδη κατείχα και έπειτα από το Yast2 έκανα ξανά registration στο virtualized μηχάνημα μου. Αυτό συμβαίνει γιατί η άδεια χρήσης του SLED είναι μοναδική, για ένα και μόνο μηχάνημα, φυσικό ή virtualized.

No comments: